Pokok Kucing = Cat Tree (Yeah! our cat tree is done!)

Photobucket

First Aid Kit Kucing

Tikus Mainan DIY untuk si Comel

Photobucket

Fish Ball Treat

Gaya Tidur Si Comel

Photobucket

Resit Kembiri Dapat Pengecualian Cukai (Tax Exemption)

Share

Tahu kah anda bahawa resit pembayaran kembiri kucing dan anjing di Klinik Kembiri DBKL-SPCA boleh dikecualikan dari cukai pendapatan anda? Betol! Saya baru tau hal ni dari seorang sahabat bila saya memberitahunya yang saya berhajat nak kembirikan kucing di Klinik Kerajaan baru-baru ni. Sebelum ini, saya sering ke klinik kembiri swasta tapi bila jumlah kucing semakin bertambah, saya mengalihkan perhatian ke klinik kembiri yang bayarannya lebih murah dan mampu saya tanggung. Untuk makluman rakan2, klinik yang saya maksudkan di sini ialah Klinik Kembiri DBKL-SPCA di Jalan Ayer Jernih, Air Panas, Setapak. Saya tak pasti dengan klinik yg lain. Mungkin rakan2 yg mengetahui, yg prihatin, boleh nyatakan di bahagian komen di sini. Ini lah dia resit yang saya maksudkan: - Psst! RM380 ni utk 5 ekor kucing ye.. hehe

2 comments:

amy said...

hi,
saya ada kitten and baru 3 months. saya berminat nak tahu pasal kembiri.. berapa ye normal kalo buat di klinik swasta. and boleh tak bg alamat penuh klinik yang di mentionedkan dalam post nie..

thanks.

Gee said...

Pada pendapat DC seeloknya kita buat kembiri pada usia 6 bulan. Tapi kucing boleh mengandung seawal 4-5 bulan. Jadi sebelum sampai tempoh tu, kawal la kitten tu supaya tidak bercampur dengan kucing jantan. Kalay Amy rasa tak boleh tunggu sila la dptkan nasihat vet.

Klinik yg DC nyatakan dalam entri ini ialah klinik kerajaan - klinik kembiri DBKL-SPCA, bukan klinik swasta. Kalau Amy nak tau brp harga, boleh hubungi klinik veterinar yg berdekatan. DC ada buat list senarai klinik di blog DC atau klik saja di sini --> KLINIK VETERINAR

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...