Pokok Kucing = Cat Tree (Yeah! our cat tree is done!)

Photobucket

First Aid Kit Kucing

Tikus Mainan DIY untuk si Comel

Photobucket

Fish Ball Treat

Gaya Tidur Si Comel

Photobucket

Ragam siMusyang

Share


Dah byk kali sebenarnya my virtual friend tegor kenapa tak update blog ni.. hehe.. TErlalu byk nak di cerita dan byk perkara juga berlaku dlm hidup saya, maka sbb itu la asyik tergendala je nak update..

Selepas membelek gambar2 kucing yg ada.. saya masukkan story Musyang dulu. Ramai yg bertanya kenapa saya mcm bagi 'priority' pd Musyang. Saya tak dpt nak jwp, tp 1 kemungkinan yg ketara ialah sbb dia kucing pertama saya pelihara sepenuhnya sehingga la kini dan jika dibanding dgn ahli keluarga yg ada, Musyanglah yg paling memahami arahan saya hehe.. Kalau lah dia 'merempit' atau hilang seketika, saya lah yg paling susah hati dan lazimnya dengan saya saja Musyang akan berlari mendapatkan saya.. Wpun ketika itu saya di dalam kereta, bila dengar suara saya, dia akan terus berlari masuk kereta tanpa prajudis hehehe..

Gambar2 yg ada dlm simpanan saya ni semuanya CANDID.. bukan dilakonkan atau sengaja diposingkan..


Tiga gambar ni -- ketika dia curi2 tidur di dlm bakul bayi dan playmate baby - Moralnya di mana ada baby di situ la Musyang menagih perhatian..


Hmmmm yg pasti dia jeles dgn kehadiran bayi di rumah saya!


















Ketiga-tiga gambar ni jelas membuktikan Musyang pengasih binatangnya.. Ada byk lgi insiden yg tak dpt dirakam.. Abu & tomot bukan lah anak2nya tp kucing2 yg datang ke rumah.. Mcm suami ckp, Musyang bagi his blessings atau green light mana2 kucing yg boleh kami jaga.... kalau kucing tu dia tak suka, tak dpt la kami nak bela..






errrr.... no komen!
(never ever was i realised Musyang slept besides her, i screamed and hubby quickly snapped this pix)

5 comments:

akmar said...

Kagum dgn foto Musyang and baby tu...Besar nyer kucing or kecik nyer baby???

S-a-B-r-I-n-A said...

Sis,

Lama sungguh tak jenguk petfinder, terus macam tak dgr kaba berita from kawan2 kat sana..

Subhanallah.. Musyang..Musyang.. rasanya byk2 kucing sis, dia ada potensi untuk dicatnap oleh saya.. hehehee.. but don't worry.. i will not..

Tiara said...

i'm wondering.
can we send pets to SPCA?

Namie Amir said...

i love the last pic! comel!!!!

Gee said...

yaya - yes you may send but then on a certain period of time if nobody adopt them, or they have certain health prob, they will be put to sleep :(

Namie - tq for browsing my entries..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...