Pokok Kucing = Cat Tree (Yeah! our cat tree is done!)

Photobucket

First Aid Kit Kucing

Tikus Mainan DIY untuk si Comel

Photobucket

Fish Ball Treat

Gaya Tidur Si Comel

Photobucket

Kisah Manja a.k.a. Anjer

Share



Perkenalkan Manja a.k.a Anjer, jenis tabby mackerel yg memang tersangatlah manja. Asalnya kucing jalanan, berusia 5 bulan ketika itu dan dijumpai pada bulan Mac 2010.  Pernah DC iklankan untuk adoption tapi tarik balik atas alasan err.. ntah lah.. hahah! Hati dah terpaut kot?





Telah selamat dikembirikan pada 11 Disember 2010. Teman setia kepada Manggish dan Manish sebelum mereka diserahkan untuk pengangkatan (adoption).

DC kurung Manja pada awalnya dalam sangkar besar..


Bila dia semakin dewasa dan setelah pulih dari proses kembiri, Manja dinaikkan pangkat - pindah ke Rumah Kucing pada awal Disember 2010.



Pada akhir bulan Jun 2011, Manja telah dinaikkan pangkat terus sekali lagi ke level paling tinggi iaitu dibebaskan dengan pemantauan pihak pengurusan (sapa lagi DC la)  dan menerima anugerah kolar berlocennggg.. *sebut ala-ala Doraemon*

ala-ala malu nak masuk rumah pada minggu pertama..


Kini Manja banyak menghabiskan masa di cat tree dan sesekali di halaman simen depan rumah.

Anjer!.. pandang sini mama nak snap gambar!


Anjer!.. mama kata pandang kamera sini laaaa!

OK!.. pandai anak mama!.. ONE MORE PLS!.. jgn gerak!

Chehhhh!!!!

Hmm cuba Manja bangun pulak mama nak ambik gambar Manja dengan posisi duduk. 

Wei.. duduk la betol2!
Alahai.. ni paham ke idak mama cakap ni???

Macam ni ke mama?
Yess dear! GOOD BOY!

OK.. dah pegi la main.. Mama tak kacau dah. 

|

|

|

|

|

|

|

|


|

|
\/


Kroih kroooh...


Laa..








5 comments:

* HeeBum * said...

hi manja.. meow2.. hehe.. bgusnye ni cemerlang asyik naik pangkat aje..

meowwmania said...

hehe...

tido lagi best kan manja :)

Shaz Alina said...

hihi~ good good la anjer ni... selalu "dengar kata"... ngee~

MamaBetty said...

ha ah..naik pangkat memanjang..bagus2..gambar yg dia duduk diam2 tu sgt comel..kene buku ngan mama yer anjer,,heheh

family of fur said...

haha..klakala anjer ni..hehe..tomey2

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...