Pokok Kucing = Cat Tree (Yeah! our cat tree is done!)

Photobucket

First Aid Kit Kucing

Tikus Mainan DIY untuk si Comel

Photobucket

Fish Ball Treat

Gaya Tidur Si Comel

Photobucket

Sesi Menyikat dengan Sikat Kong Zoom Groom

Share

Lanjutan dari entry Jenis-jenis Sikat dan Berus Kucing yang telah saya buat pada 24 September 2010, semalam saya sudah pun menerima sikat Kong Zoom Groom yang saya tempah sebulan yang lalu dari US. Syoknya! syoknya!



Photobucket

Tengok lah anak-anak bulus pun nak tengok sama! Hmm selalunya yang menunggu, menyapa dan menerpa setiap kali saya pulang ke rumah adalah Nyet.


Photobucket

Photobucket
Dgn Omey

Agak menakjubkan, kebanyakan kucing saya amat menyukainya! Tidak seperti sikat yang lain, setelah abis sesi menyikat, mereka akan mendongak ke arah kita dan berkata "nak lagi!, nak lagi!" Tengok lah!.. Dah abis menyikat, Musyang masih cuba menggesel sikat ni..

Photobucket

Tengok lah betapa bagusnya sikat ni. Menanggalkan loose hair.

Photobucket

Giliran Abby..

Photobucket

Hasilnya..

Photobucket

Photobucket

Giliran Daisy pulak. Tak sangka Daisy pun suka. Kalau guna sikat yang lain dia selalu mengelak.

Photobucket

Tengok bulu Daisy! huhu!

Photobucket

Mudah betol nak tanggalkan bulu dari sikat.

Photobucket

Photobucket

Hanya beberapa minit menyikat.. hasilnya begini. (Musyang interframed kat bwh)

Photobucket

Extra treatment buat Daisy guna Frontline spray. Bulu Daisy banyak gugur dalam minggu ni, menyebabkan dia banyak menggaru. Mungkin keadaan panas dan lembap kerana cuaca hujan dan panas yang tidak menentu sekarang ni, fungus dan parasit cepat membiak dan menjangkiti Daisy.

Photobucket

Harapan saya selepas ni, 'shedding' kucing2 berbulu separa panjang dan baka pedigree seperti Daisy akan berkurangan. Sikat ini digambarkan berupaya menggalakkan pertumbuhan bulu (capillaries) yang sihat selepas menggunakannya secara menyikat mahupun semasa mandi.

Oh ye, sikat ni digunakan dengan cara mengurut, memberus secara bulat - circular motion. Pesanan paling berharga dari saya, sebaik-baiknya sikat kucing anda di luar rumah! Kalau tidak uhuk! uhuk! :)

8 comments:

Unknown said...

Order 1 je kak?? Xde extra?

dearcats said...

alahai.. kat mesia pun ada la hehe.. akak malas guna cash. Tgk byk jual online tu yg order terus.. Ada beza sikit la harganya.. murah kat obersi dlm rm1-2 je..

meowwmania said...

wahh shanteknya sikat dia, kat kedai online m'sia ni xpenah lak jumpe sikat camtu huhuu

kaler pink ade tak hehe

dearcats said...

MW, a'ah DC cuba gak cari online malaysia tp tak de. Tp DC penah jumpa brush ni dkt klinik vet di seremban masa teman adik vaksin kucing dia.

Dah cek, tak de kaler pink. Yg ada warna biru, hijau dan ungu. Kalau untuk anjing ada warna merah dan pink. Fungsi sikat untuk anjing tu sama sebenarnya, bezanya cuma shape dia bukan bentuk kucing la.. shape anjing.. dan smaller size

wokmanaf said...

kak dekat mana ye nak cari sikat ni saya dah cari tapi tak jumpa..

kak ada x jumpa sikat ni area kl dan sel?

kak beli online brape?

ada sesiapa jumpa sikat ni x boleh bagi tahu saya..

Gee said...

wokmanaf - tak pasti ada dkt mana.. penah cari dkt PLC tp hanya sikat untuk anjing je.. So far mmg tak nmpk di mana2 kecuali di klinik vet di seremban.. nama kedai pun tak ingat dah.. hehe *sori*

Suhanie said...

Hari tu kitaorg beli dekat dgn heart 2heart pet shop kajang.. Dekat dgn perodua service jalan kajang semenyih... Dlm 25 hengget (lepas diskaun)...

Anonymous said...

akak.... boleh x bagi link yang akak order online sikat tu? n mcm mn nak tahu kucing kita tu berkudis ke x? sebab nya kucing saya.... dia punya bulu leher tu dah bergumpal gumpal sgt da.... tebal giler punya gumpalan... letih nak gunting n bagi ubat dr vet kat dia... xjalan pon... pastu kalau nak mandikan pon susah... nanti lepas mndkan dia...dia g main kat dalam longkang pulak... sia2 jer rasa... ada tips x?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...